• Rask levering
  • Fri frakt over 500,-
  • Åpent kjøp 30 dager

Kjøpsvilkår

Frakt / levering

Alle våre priser er inklusiv merverdiavgift. For alle ordrer vil det tilkomme et frakttillegg på 85,- kr, for ordreverdi på varer over 500,- er det fri frakt.
Velger du å betale dine varer med Visa, tilkommer det ingen ekstra avgift utover fraktkostnader.
Din bestilling vil normalt bli behandlet innen 24 timer etter at bestillingen er registrert, på normale arbeidsdager.
Ordre fra Fjellrevenshop blir sendt som servicepakke med Posten . Normal leveringstid vil være mellom 1 og 4 virkedager, avhengig av hvor i landet du bor.
Varer som ikke blir hentet eller nektet mottatt, vil bli returnert til oss på kundens regning. Dette beløp er satt til NOK 300,- og faktureres i etterkant.

Bytting

Du har full bytterett på alle varer kjøpt gjennom Fjellrevenshop.no. Ønsker du en annen farge, eller var størrelsen feil? Gi oss beskjed om hva du ønsker å bytte til (legges ved returforsendelsen) så sørger vi for at du får riktig vare tilbake så fremt dette er på lager. Ved retur av ordre (helt eller delvis) trekker vi 85,- fra refunderingen. Skal du bytte hele ordren får du ny vare fraktfritt tilsendt. Husk å legge ved skjemaet som fulgte med varen. Alle lapper (hangtags) må følge produktet og varen pakkes inn i den blanke posen den kom med. Fjellrevenshop sender nye varer kostnadsfritt. Et eventuelt restbeløp (ved bytte til en rimeligere vare) eller dersom du ønsker pengene tilbake, blir overført til konto på det kortet som ble benyttet ved handelen eller justert på faktura. Vil du bytte til dyrere varer, må du legge inn ny ordre, da vi ikke kan belaste deg for mer enn opprinnelig ordresum. Varer kjøpt i november og desember har full bytterett ut januar påfølgende år.

Utvidet bytterett ved julegaver

Ved julegaver så har vi alltid utvidet bytte og returrett ut januar påfølgende år.
Dette gjelder for varer kjøpt i november og desember. Eks: Du har kjøpt en vare som skal være en julegave den 1. november – da vil utvidet bytte og returrett gjelde.

Angrerett

Hvordan returnerer jeg varen?

For å benytte angreretten må det gis melding til Fjellrevenshop.no innen fristen utløper – 30 dager. Det stilles ikke formkrav til meldingen, men denne bør av bevismessige årsaker være skriftlig. Videre forutsettes det at varen kan returneres i vesentlig samme stand og mengde. Ved beskadigelse eller forringelse som skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side vil angreretten ikke kunne gjøres gjeldende.

Vare som skal returneres eller byttes sendes til:

Fjellrevenshop.no
Tomtegata 2
2615 Lillehammer

Varen returneres komplett i den originale emballasjen (det må ikke skrives direkte på emballasjen). Husk at alle lapper (hangtags) må følge produktet og varen pakkes inn i den blanke posen den kom med.

Returskjema kan lastes ned her

Angrerettloven

Angrerettloven gir deg mulighet til å angre på varer eller tjenester som er kjøpt ved fjernsalg eller utenfor fast utsalgssted – slik som på internett, telefon eller dørsalg.
Du behøver ikke å begrunne overfor selgeren hvorfor du vil gå fra kjøpsavtalen – og kan i ro og mak undersøke varen for å gjøre deg opp en formening om du ønsker å beholde den.
Du har angrerett i 30 dager, men i visse tilfeller forlenges fristen til 3 måneder og i enkelte tilfeller til 1 år. Ønsker du å returnere varen, må den være i tilnærmet samme stand og mengde som da du mottok den.
Selv om du ikke har angrerett eller angrefristen er gått ut, har du selvfølgelig rett til å reklamere på varen eller tjenesten dersom den har feil eller mangler.

Dersom du ikke henter pakken og forholder deg ellers helt passiv, vil dette ikke gi oss noen indikasjoner om hvorfor pakken ikke er hentet. Du vil da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven §11 og §13, og mister således retten til å gå fra avtalen. Du vil da bli belastet med frakt kostnader tur retur og et gebyr pålydende kr 300,- til Fjellrevenshop.no for behandling av saken. Velger du å returnere deler av ordren slik at total ordreverdi blir under fraktfri grense på 500,- forbeholder vi oss retten til å legge til 85,- kroner i fraktgebyr.

Reklamasjon/skade under frakt

Reklamasjon skjer ved feil eller mangler på varen. Vi tar returkostnaden ved reklamasjoner.
Alle varer blir kontrollert for feil og mangler før de blir pakket og sendt til deg som kunde. Oppstår det skade under frakt, og det er synlig skade på emballasje, signer kun med forbehold. Ta kontakt med oss slik at vi kan ordne opp i situasjonen!

 

Forbehold

Fjellrevenshop.no forbeholder seg retten til å kansellere et kjøp/salg ved eventuelle feil på siden slik som pris, lagerstatus, produktinfo etc.

 

Tvister

Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan du bringe saken inn for Forbrukerrådet i nærheten av der du bor. Part i saken er Selger, dvs Fjellrevenshop.no v/Exist Internet AS . Alle tvister skal løses etter norsk rett. Bringes saken inn for domstolene, skal den avgjøres i ditt (kjøperens) verneting, det vil normalt si i nærheten av der du bor.

Opplysning om klagemuligheter

Hvis du vil klage over en vare eller tjeneste kjøpt hos oss, kan du inngi en klage til Forbrukertilsynet

Du kan klage til Forbrukertilsynet via www.forbrukertilsynet.no.

Europa-kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land.
Klagen inngis her – http://ec.europa.eu/odr

© Fjellrevenshop 2016